Sockarna venice 

Hej!

Nu har jag stickat klart samt fotograferat sockarna venice det mönstret har fru Valborg gjort. Garnet kommer oxå det från henne. Kolla hennes webshop, den är så fin.

Garnet heter supertwist sock och är 100% merino, mulesing förekommer ej. 100% ull i sockor säger du? jajamän säger jag, det är spånaden av garnet det tvisten som gör att det ska fungera.

Garnet är härligt att sticka i, jag stickade i färgen roxy café, blev så sugen på blåbär för det ser precis ut som om garnet är färgat med typ blåbär fast det heter café. tokigt med spexigt.

Det är fuskflätor och en riktig fläta.

Hälen är stickad med förstärkt hällapp, och med förkortade varv. Och så är det en fuskfläta där bak till oxå, det sitter fint på mina fötter. Det finns två olika ihoptagningar antingen där en grattar ihop eller där en bara drar igenom garnet genom 8 maskor. jag valde den senare. var så taggad på att bli klar.

Jag stickade båda samtidigt på magic loop men det gör en som en vill. jag tog en ände av garnet från varje håll och så var det bara att starta.

Brukar använda denna tutorial den är superb.

Vilka håriga ben säger du! sket en väl i säger jag, 2016 får pojkar vara lucior och folk slippa raka bena. plus att det värmer på vintern.

 

Härlig sticktid önskar jag samtliga.

/// Josefine

3 thoughts on “Sockarna venice 

Kommentera

