Asklöv

Asklöv av Nicolina Lindsten (@docksjo) är klar! Den blev för liten för mig. Tur att jag har personer i min närhet som kan ha den! Jag stickade den i magasin duett supersoft i färgerna sunrise och bleached white. Rolig stickning i mönsterdelen, däremot segt i början med tolv centimeter dubbel vriden resår. På det stora hela ett jättebra mönster och tjusig mössa!

Jag vek in mudden inåt istället för utåt eftersom jag tycker att rätsidan var mycket stiligare än avigan. Och när jag var klar sydde jag fast toppen av mudden (uppläggningen) på insidan så att den behåller formen.

Här finns mönstret att köpa, i form av fina Pompom magazines e-tidning:

http://www.ravelry.com/patterns/library/asklov

Kommentera

