Avsnitt 13: Islandströjor, Oslo stickfestival och hutlöst med tips

I det förnäma 13:e avsnittet bombar vi er med våra tankar om isländsk stickning och ni får drivor med mönstertips. Josefine berättar om sy- och hantverksfestivalen i Stockholm och om Oslo knitting festival. Hon har varit överallt!!

Ni kan också lyssna på avsnittet här på bloggen.

Gilla vår facebooksida också så blir vi glada.

Här nedanför ser ni Josefines ursnygga Loki!

Massa kramar från oss till er! / Madelene, Lina & Josefine

13

One thought on “Avsnitt 13: Islandströjor, Oslo stickfestival och hutlöst med tips

  1. Gohr

    Var på Ravelry och hamnade till slut här. Nu har jag inte lyssnat på någon av era pod; -ännu. Jag sitter mest hemma med mina projekt som stickas, repas upp och ibland blir färdiga. Precis i skrivande stund har jag ett problem med ett mönster (:( )och sökte egentligen efter ett uppländsktstickforum. Men jag hamnade här istället. Jag gjorde färdig ”Strokkur” i oktober 2016 och jag tyckte Ístex Léttlopi var ett lätt och fluffigt, enkelt garn att sticka med. Problemet är att garnet hårar av sig. Jag hade på mig en fleecetröja när jag stickade, och den var full med hår, min äkta matt var full med hår etc, etc. Det är fullt möjligt att ändra sinnesstämning för ett projekt under projektets olika stadier. När tröjan var färdig tyckte jag inte om den. Den låg tvättad och klar i garderoben ett par veckor innan jag tog den på mig för vad skall man med en extra tröja till; som hårar? Nu var det inte så farligt och en tvätt kan ha hjälpt mig med hår-problemet.Tröjan är numer lite av en favorit. Jag skall lyssna på er pod, och ta gärna upp (om ni inte redan har gjort det) hur ni har löst problemet med stickningar som trilskas. Lite moraliskt stöd kan behövas för oss stickare där ute. Förslag på ämne något om ”Stashen” vad kan man göra av garner som köpts för att det kan vara bra att ha, ett klipp på rea eller det är såååå vackert och sedan ligger det bara, eller är jag ensam om problemet?

    Gilla

    Svara

Kommentera

