Löktröjan är klar

Jag är klar med tröjan som jag stickat av garn jag färgat med lökskal. Det är det gyllenbruna, det gröna är berberis och björklöv och det limegröna är färgat med morotsblast. Det gula på ärmarna har jag inte en aning om vad det är färgat med. Det gråa och  bruna är naturella fårfärger.

Här har vi ett klipp från när jag klippte, för att känna peppen och för att få till en bra stämning så lyssnade jag på Peter Jöback ”guldet blev till sand” låten innan var jullåtar. Sån är jag!

Detta är det sjätte tröjan i ordningen jag steekar. det är bara ”hoppa” och klippa. Lite deppig musik och saken är biff.

ursäkta oskarp bild men här har jag sytt. 2 aviga maskor hade jag som steekstygn, först zick-zack sen raksöm.

Baksidan, där jag sytt över steek stygnen.

Tvätten i bakgrunden bjuder jag på. varsågod! peppen när tröjan är typ färdigstickad och en tvingar sambon att ta på sig den så du kan knäppa ett kort, den känslan.

Detta tog mig typ 5 vänner avsnitt och fästa, gahh höll på att bli galen. När det är samma färg brukar jag spotta å tvinna i handen men när det är olika färger blir det inte så bra.

klippt och klart.

Döljer klippta kanten med ett fint band, jag brukar alltid välja en färg på tråden som har samma färg på tröjan inte bandet om de mot förmodan inte skulle vara samma färg.

Det är typ får på tröjan, hur tydliga tycker ni att dom är?  blir en sugen på att veta mer om mönstret eller hur jag gjort så finns det lite mer info på min Ravvansida (ravelry)

Har ni steekat något?

om inte gört!!!!!!

Ha en underbar kväll!

/// Josefine

2 thoughts on “Löktröjan är klar

  1. Camilla Persson

    Jag kommer att steeka pappas kofta, fast med dragkedja men jag ser det som ett halvt steg framåt. Jag orkade liksom inte sticka tre olika stycken. Ska bli spännande att se om det håller!

    Annars i framtiden så har jag tänkt steeka nästa Siri, är trött på aviga maskor och sticka runt, runt kan man göra oavsett hur trött man är. 😉

    Gilla

    Svara

Kommentera

