Farmors långa stickpaus 

Detta är historien om min farmor, hon är i världens goaste farmor. Jag är partisk. Hon lider av reumatiskvärk, hon gav upp stickningen i början av 80-talet. På senaste tiden när jag ringt och pratat med henne samt hälsat på och tjatar hål i huvudet på henne om stickning så har hon återupptagit detta. Hon lärde sig lite gympa med fingrarna. En tar ett finger i taget och duttar på tummen. Farmor har inte kunnat knyta sin hand på vet inte exakt men inte sen, höftar till med 70-talet. Hon har div special osthyvlar och knivar. Med den viljan så har, hon nu börjat igen. Koftan du ser här nedanför är garanterat från en allers tidning som är farmors favorit. 

 

 

Här tvingar jag farmor att ta på sig sitt alster så vi kunde ta en fin bild. hon var ej svårövertalad. Hon tittade på min siritröja å sa Det där, det kan jag inte sticka. jag sa att det kan hon förmodligen men farmor var bestämd.

 

Här sitter farmor i en gungstol iförd den koftan hon stickade först nu i våras. Även farmor har en koftfabrik.  Hon tog en gammal tröja som en vännina stickat men som var för stor, repade upp den och stickade en ny. Hon kan hon.

Här filmar jag farmor när hon stickar. 

Skam den som ger sig, hoppas att det dröjer innan jag drabbas av detta. Har mitt arv att både tacka för stickning och ev förbanna för att jag en vacker dag inte kommer kunna utföra det, men farmor är helt klart en förebild.

Det var dagens lyckliga stickhistoria.

Ha det gott med din stickning nu,

 

3 thoughts on “Farmors långa stickpaus 

  1. AlpakkaAnna

    Helt underbart!

    Jag tror att om du ger din farmor fina rundstickor av bra kvalitet kommer det att gå ännu lättare för henne att sticka. De är mycket mer ergonomiska än jumperstickorna 🙂

    Gilla

    Svara

Kommentera

