Stickpicknick

Igår var jag och Lina på stickpicknick ordnad av Garnbutiken i Kilafors. Väldigt härligt! Lina till vänster i bild och till höger ser ni kvinnan som lärde mig virka som jag berättade om i det första avsnittet av podden. Hon heter Josefin, ej att förväxla med Josefine i podden, men båda är ju sanslösa handarbetare!

Vi köpte givetvis lite garn. Jag köpte bomullsgarn i knalliga färger, ska göra en hönsestrikkväska till Josefin på bilden. I utbyte får jag en korsstygnsbonad! Winwin, för båda. På vägen hem i bilen beställde vi även mer garn till en varsin… ja, vadå? Det berättar vi om i nästa avsnitt.

//Madelene

13532873_612566362255075_4129399493206213625_n

3 thoughts on “Stickpicknick

Kommentera

