Stickkontakt avsnitt 1 – Sirikoftor, spexiga mönster och vad vi älskar med stickning

Hej och välkomna till vår sprillans nya podcast om garn och stickning!

I det allra första avsnittet pratar vi om att vi alla tre just nu stickar Sirikoftor, hur det kom sig att vi fastnade i stickträsket och så tipsar vi om spexiga mönster till plagg du inte visste att du behövde. För alla bör ju sticka ett drakhuvud!

Vi blir jätteglada och stolta över att ni lyssnar! Kommentera gärna med feedback och berätta om er själva. Vi vill ju veta allt om er!

För att lyssna på vårt första avsnitt, prenumerera på Stickkontakt på Itunes eller lyssna direkt här i bloggen eller på soundcloud. Den finns såklart även på flera Android-podtjänster.

Här hittar du alla länkar till sådant vi pratade om. Fuck you-sockor och drakmössan, bland annat.

För att lyssna:
Klicka här

joppasgarn

Ha en fin dag med förhoppningsvis massor av sticktid!

hälsningar från Josefin, Lina och Madelene

15 thoughts on “Stickkontakt avsnitt 1 – Sirikoftor, spexiga mönster och vad vi älskar med stickning

    1. Madelene Inläggets författare

      Tack och tack för feedback! Vi är medvetna om att vår utrustning är typ den sämsta. Det kommer att bli bättre!

      Gilla

      Svara
      1. Madelene Inläggets författare

        Underbart! Nu har vi spelat in avsnitt 2 som kommer ut på tisdag. Till avsnitt 3 har vi nya proffsiga mickar och därmed betydligt bättre ljud!

        Gilla

  1. Sara

    Kul med en ny stickpodd, jag ser otåligt fram emot fler avsnitt! Själv är jag inte en superavancerad stickare, men jag försöker lära mig nya tekniker (sakta men säkert) och kombinerar ytterst gärna poddlyssning med handarbete – har oftast även en virkning på gång – i kollektivtrafiken, på lunchen, när barnen somnat… dvs så ofta jag hinner.

    Liked by 1 person

    Svara
  2. Ida Larsson

    Hej!
    Tack för en bra podd! Va roligt med en ny svensk stickpodd. Som andra har skrivit så var ljudet lite sådär men hoppas att det blir bättre med bättre teknik;)
    Blev precis färdig med min Siri så det var roligt att höra er prata om ‘henne’.
    Ser fram emot nästa avsnitt!
    /Ida

    Gilla

    Svara
  3. Janicke Johansen Hammer

    hmm, undrar om ni såg den här kommentaren under Shownotes … 8) störde mig iaf inte på ljudet utan ser bara fram emot att lyssna på nästa avsnitt nu!

    hej! det var jättekul att lyssna på er och jag ser fram emot fler avsnitt😀 jag blev förstås sugen på att sticka den sedan länge favvade Siri nu, i stället för en till kofta av samma modell jag stickade till en kompis häromsistens – http://ravel.me/janicke73/l1 – och till vilken jag redan köpt mer av det underbara garnet, som jag stickade upp med praktiskt taget samma stickfasthet som Siri anger … 8) den som stickar färdigt ett par redan pågående projekt får se!😛 bästa hälsningar janicke i Fribourg, Schweiz

    Gilla

    Svara
    1. Madelene Inläggets författare

      Hej! Vad roligt att du lyssnar på oss ”hela vägen” från Schweiz! Hur är garnutbudet där nere? Många som stickar?
      Jag tycker helt klart att du ska sticka Siri! Den är superrolig och det är liksom inga konstigheter alls. Janicke-koftan var också fin!

      Gilla

      Svara
  4. Sara blackbirdknits

    Hej och tack!
    Tack för sällskapet vid min kvällsstickstund och tack för att ni gör en pod av det som jag älskar mest 😊 Jag längtar redan till i morgon, då ska jag lägga upp nytt på pinnarna och lyssna på avsnitt två. Är bara 1 stickår gammal och rätt ensam i min ”nya” besatthet av stickor, garn, mönster, ravelry… Haha! Så det var ett nöje att lyssna på er och jag ser fram emot att följa era projekt och tips.
    Ha det gott!
    Sara / blackbirdknits på ig

    Gilla

    Svara
    1. Madelene Inläggets författare

      Hej Sara! Det är vi som ska tacka för att du lyssnar! Blir så glada av kommentarer och pepp! Åh, att lägga upp nytt är bäst.

      Gilla

      Svara

Kommentera

